Призначений для контролю обертів колінвала двигуна та напруги бортової мережі автомобіля (контроль роботи генератора та розряджання акумулятора).
Знати оберти двигуна дуже важливо як для економної, так і для спортивної їзди.
Кожен двигун має свій режим оптимальної витрати палива, оберти бажаного підвищення або зниження передавання та максимального ККД.
Але щоб користуватися всіма цими знаннями — потрібно мати тахометр.
Не дарма на старих перегонових машинах могло не бути спідометра, але тахометр там стояв!
Звичайно, можна орієнтуватися й «на слух», перемикаючи передачі, покладаючись на звук двигуна, однак наявність перед очима водія показань тахометра допомагає прийняти правильне рішення набагато швидше. А від правильної експлуатації автомобіля безпосередньо залежить тривалість його нормальної роботи. Своєчасне перемикання між передачами залежно від кількості набраних обертів сприяє продовженню ресурсу двигуна вашого автомобіля.
Інша сторона питання, з якою стикаються автомобілісти — вихід із ладу акумулятора або генератора. Останнє може стати причиною того, що ви станете хто-знає, де і вам доведеться викликати евакуатор і викидати великі гроші. Цей пристрій дає змогу контролювати напругу бортового ланцюга, щоб уникнути таких ситуацій. У разі заглушеного мотора — ви маєте уявлення про заряджання акумулятора, за ввімкненого — про роботу генератора. Тепер ви можете своєчасно знати, коли вам варто зарядити акумулятор, або замінити щітки на генераторі!
Технічні характеристики
Діапазон вимірювання тахометра від 100 до 10 000 об/хв, похибка 30 об/хв
Діапазон вимірювання вольтметра від 6,5 до 17 В, похибка 0,1 В.
Діапазон робочих температур від -25 до +55 °C
Індикація: 4 знаки
Підсвітка: є
Сумісний тільки з 4-циліндровими двигунами
Для інжекторних автомобілів з так званої двовисковою системою запалювання (Ланос, Сенс, ВАЗ 2110, Таврія) потрібен Штурман 5 Інжектор.